W 1964 r. Aeroklub Krakowski zorganizował na terenie dawnego lotniska w Rakowicach wielką Wystawę Lotniczą. Eksponaty zgromadzone na jej potrzeby stały się zalążkiem zbiorów powstałego kilka lat później Muzeum Lotnictwa. Dziś placówka ta zajmuje ocalałe obiekty lotniskowe, m.in. duży zabytkowy hangar lotniczy. Wśród eksponatów znajdują się samoloty różnego typu (myśliwskie, rozpoznawcze, szkolne, sanitarne, rolnicze itd.), śmigłowce, szybowce, a także silniki lotnicze oraz rakietowa broń przeciwlotnicza. Zbiory krakowskiego muzeum należą do najciekawszych kolekcji tego typu na świecie, a maszyny z okresu I wojny światowej są prawdziwymi unikatami.
Niemieckich samolotów z lat 1914–18 zachowało się na świecie stosunkowo niewiele, gdyż traktat wersalski kończący I wojnę światową zobowiązywał przegrane Niemcy do całkowitego zniszczenia wszystkich samolotów wojskowych. W Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie można zobaczyć np. unikatowe niemieckie myśliwce Halberstadt CL.II z 1917 r. oraz LFG Roland D.VI i Albatros H.1 z 1918 r. Z kolei starszy od nich Albatros C.I to samolot rozpoznawczy, dwumiejscowy i całkowicie drewniany. Również do rozpoznania oraz wywiadu fotograficznego przeznaczony był model DFW C.V. Krakowski egzemplarz z 1917 r. to jedyna maszyna tego typu zachowana na świecie. Spośród samolotów szkolnych można wymienić płatowca LVG B.II z 1917 r.
Maszyny rosyjskie z okresu Wielkiej Wojny reprezentuje Grigorowicz M-15 z 1917 r. – patrolowa łódź latająca, której używano do celów rozpoznawczych w wojskowym lotnictwie morskim. Warto też zwrócić uwagę na egzemplarz najsłynniejszego brytyjskiego myśliwca I wojny światowej: Sopwith F.1 Camel z 1917 r., słynącego ze zwrotności i skuteczności bojowej.
Niemieckich samolotów z lat 1914–18 zachowało się na świecie stosunkowo niewiele, gdyż traktat wersalski kończący I wojnę światową zobowiązywał przegrane Niemcy do całkowitego zniszczenia wszystkich samolotów wojskowych. W Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie można zobaczyć np. unikatowe niemieckie myśliwce Halberstadt CL.II z 1917 r. oraz LFG Roland D.VI i Albatros H.1 z 1918 r. Z kolei starszy od nich Albatros C.I to samolot rozpoznawczy, dwumiejscowy i całkowicie drewniany. Również do rozpoznania oraz wywiadu fotograficznego przeznaczony był model DFW C.V. Krakowski egzemplarz z 1917 r. to jedyna maszyna tego typu zachowana na świecie. Spośród samolotów szkolnych można wymienić płatowca LVG B.II z 1917 r.
Maszyny rosyjskie z okresu Wielkiej Wojny reprezentuje Grigorowicz M-15 z 1917 r. – patrolowa łódź latająca, której używano do celów rozpoznawczych w wojskowym lotnictwie morskim. Warto też zwrócić uwagę na egzemplarz najsłynniejszego brytyjskiego myśliwca I wojny światowej: Sopwith F.1 Camel z 1917 r., słynącego ze zwrotności i skuteczności bojowej.